POLITYKA PRYWATNOŚCI
Zgodnie z art. 13 Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) „RODO” informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych Pacjentów serwisu nachorobe.pl jest Insula Centrum Badań Klinicznych spółka z o.o. ul. Kłobucka 23C lok. 106, 02-966 Warszawa, NIP 9512511990 REGON 387784510. Administrator jest Podmiotem Wykonującym Działalność Leczniczą zarejestrowanym rejestrze prowadzonym przez Wojewodę Mazowieckiego pod nr 000000236633.
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest poprzez e-mail: iod@nachorobe.pl bądź pocztą tradycyjną na adres ul. Kłobucka 23C lok. 106, 02-966 Warszawa.
- Dane osobowe przekazane przez Pacjentów za pośrednictwem Formularzy elektronicznych Serwisu są przetwarzane przez Administratora na podstawie i w celu realizacji umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
- Dane dotyczące zdrowia przetwarzane są w celu udzielania świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych (podstawa prawna: art. 9 ust. 2 lit h. RODO, w związku z obowiązującymi przepisami prawa: ustawą z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawą z dnia 28 kwietnia 2011r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, ustawą z dnia 27 sierpnia 2004r o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawą z dnia 15 kwietnia 2011r o działalności leczniczej
- Dane osobowe są̨ przetwarzane także w celu wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, związanych z wystawianiem faktur, rachunków oraz prowadzeniem sprawozdawczości finansowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
- Ponadto, w niektórych przypadkach jest lub może okazać́ się̨ konieczne przetwarzanie danych osobowych dla celów wynikających z realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w szczególności:
- W celu marketingu produktów i usług oferowanych przez Administratora lub partnerów Administratora,
- W celu prowadzenia i archiwizowania niezbędnej dokumentacji medycznej,
- W celu odpowiadania na zapytania zadawane za pośrednictwem formularza kontaktowego,
- W celu rozpatrywania skarg i reklamacji dotyczących usług świadczonych przez Administratora,
- W celach związanych z monitorowaniem i poprawą jakości usług świadczonych przez Administratora,
- W przypadku, gdy znajdzie to zastosowanie – w celach związanych z prowadzeniem postepowań́ spornych, a także postepowań́ przed organami władzy publicznej oraz innych postepowań́, w tym w celu dochodzenia oraz obrony przed roszczeniami,
- W celu wysyłania drogą elektroniczną informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (w przypadku wyrażenia stosownej zgody).
- Cel przetwarzania danych osobowych: świadczenie na rzecz Pacjentów usług opisanych w Regulaminie, realizacja umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, umożliwienie Pacjentom złożenia zamówienia na Usługę medyczną.
- Podanie danych osobowych w formularzu jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu świadczenia usług za pośrednictwem Serwisu. Podanie przez Pacjenta do wybranego Lekarza danych podlegających szczególnej ochronie – danych o stanie zdrowia i przebytych chorobach – jest niezbędne do zrealizowania usług wymienionych w Regulaminie. Nie podanie danych uniemożliwi realizację umowy.
- Zakres zbieranych danych przez Administratora to: imię, nazwisko, data urodzenia, oznaczenie płci, adres miejsca zamieszkania, numer PESEL (w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość). Administrator będzie przetwarzać dane osobowe przez cały okres obowiązywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Po zakończeniu umowy dane osobowe będą przechowywane przez okres przedawnienia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń, w tym roszczeń podatkowych lub cywilnych. Dane osobowe przetwarzane na podstawie zgody będą przetwarzane do czasu cofnięcia tej zgody, a po jej cofnięciu wyłącznie w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń w tym roszczeń podatkowych lub cywilnych. Dane medyczne Pacjentów będą przechowywane w okresie wskazanym w Ustawie z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.2017 poz. 1318 t.j.), czyli przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, z wyjątkami wskazanymi w tejże ustawie.
- Odbiorcami danych osobowych będą:
-
- Lekarze wystawiający E-receptę, E-skierowanie, E-zwolnienie,
- Lekarze wykonujący telemedyczną konsultację,
- Pracownicy administracyjni,
- Firmy księgowe,
- Dostawcy systemu płatności on-line,
- Dostawcy usług i systemów IT.
- Osobom, których dane osobowe są przetwarzane przysługuje prawo: dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Pacjent ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli ma podstawy sądzić, że Administrator przetwarza dane niezgodnie z rozporządzeniem RODO. Skargę należy wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Dane osobowe Pacjenta będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach dopasowania komunikatów reklamowych i propozycji handlowych, konsekwencją takiego przetwarzania będzie zmniejszenie liczby komunikatów i ich lepsze dopasowanie do potrzeb Pacjenta.
- Dane osobowe nie będą przekazywane poza obszar Unii Europejskiej ani do organizacji międzynarodowych.
- Administrator chroni dane m.in. poprzez:
-
- Kontrolę dostępu do danych pracownikom administratora,
- Regularne szyfrowanie danych.
- Stosowanie aktualizacji zabezpieczeń (poprawek bezpieczeństwa) – systemów informatycznych oraz aplikacji wykorzystywanych do przetwarzania danych